بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی

پیوندها

۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۳۲ ب.ظ

شیشه ی خم شو نشکن چیست؟

محققان موفق به ساخت شیشه ای شدند که درهنگام افتادن نمی شکند بلکه خم می شود.
محققان این شیشه را که به اندازه لازم سخت و محکم است با الهام از صدف مروارید ساختند.

محققان دانشگاه ˈمک گیلˈ در کانادا روشی کشف کردند که با استفاده از آن می توان شیشه ای مستحکم تر و کمتر شکننده ساخت بطوریکه این شیشه زمانی که می افتد نمی شکند بلکه خم می شود.

لایه خارجی پوسته نرم تنان از ۹۵ درصد گچ ساخته شده که شکننده است اما این لایه توسط یک لایه به شدت سخت و محکم به نام صدف پوشیده شده است.

پروفسور ˈفرانسوا براتلتˈ از بخش مهندسی مکانیک دانشگاه مک گیل، می گوید: صدف که لایه های داخلی را می پوشاند از قطعات میکروسکوپیک ساخته شده که کمی شبیه قطعات ساختمانی لگو است و به شدت سخت و محکم هستند.

در این مطالعه محققان با استفاده از لیزر بر روی اسلایدهای شیشه ای شبکه هایی از میکروترک های سه بعدی حکاکی کردند. محققان متوجه شدند که این اسلایدهای شیشه ای که از نوعی هستند که در میکروسکوپ ها استفاده می شود، ۲۰۰ برابر قویتر از اسلایدهای بدون حکاکی هستند.

محققان با ایجاد این الگو ها بر روی شیشه مه بیشتر شبیه یک پازل مبنت کاری هستند توانستند جلوی خرد شدن شیشه را بگیرند. آنها قصد دارند که در آینده این خاصیت را بر روی سرامیک ها نیز اجرا کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۳۲
shahtoot company
چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ

نکات مورد توجه در نورپردازی طراحی داخلی

شدت روشنایی:

برای هر ناحیه تامین روشنایی خاص باید میزان منابعی از شدت روشنایی ایجاد شود.
شدت روشنایی در سراسر ناحیه ای که تامین روشنایی آن مدنظر است باید به طور معقولی یکنواخت باشد. این بدان معنی است که سر تا سر اتاق باید به میزان مناسبی روشن شود. این امر به منظور اجتناب از ایجاد نواحی تاریک با وسعت زیاد است که ممکن است در حالتی که شخص بایستی از ناحیه تامین روشنایی مربوط به خود به اطراف نگاه کند بر تطابق چشم اثر بگذارد.شدت روشنایی باید با استانداردهای مربوطه انتخاب شود.

سطوح مجاور:

از تفاوت زیاد در شدت روشنایی سطوح مجاور باید اجتناب شود. تفاوت بین شدت روشنایی سطوح مجاور نباید از نسبت ده به یک تجاوز کند. از این رو درخشندگی اطراف ناحیه تامین روشنایی باید کمتر از درخشندگی خود ناحیه تامین روشنایی باشد؛ در غیر این صورت، قابلیت دید در این ناحیه، مختل می شود.
همچنین ممکن است باعث خستگی چشم شود، زیرا در این حال باید خود را دو برابر با شرایط جدید
تطبیق دهد. (مثل هر بار که چشم از صفحه تلویزیون به اطراف منحرف می شود و دوباره به صفحه بر می گردد). در صورت تداوم این کار، چشم خسته شده و منجر به ناراحتی هایی از قبیل سردرد، خستگی مفرد و غیره می شود.

حفظ شدت روشنایی:

به منظور اطمینان از اینکه شدت روشنایی مورد نظر همواره تامین می شود، باید تدابیری برای حفظ شدت روشنایی، تعمیر و نگهداری و تمیزکردن چراغ ها اتخاذ شود.
شدت روشنایی نباید هرگز به کمتر از 80 درصد مقدار توصیه شده افت کند. در طراحی های خوب روشنایی، برای جبران تقلیل نوردهی در نتیجه کهنگی لامپ و تجمع آلودگی روی چراغ ها، شدت روشنایی اولیه، بیشتر از مقدار لازم در نظر گرفته می شود.

کنترل خیرگی چشم:

به منظور پیشگیری از ایجاد خیرگی ناراحت کننده چشم ناشی از منابع نوری، درخشندگی آنها در زاویه های دید معمولی باید محدود شود.
لامپ های بدون پوشش، باعث ایجاد خیرگی ناراحت کننده چشم می شوند زیرا درخشندگی آنها معمولاً خیلی زیاد است. این امر در مورد لامپ های فلورسنت بدون

پوشش در حالتی که کار مداوم در زیر نور این لامپ ها مورد نیاز است نیز صادق است.
چراغ هایی همانند لامپ فلورسنت از نوع بلند با پایه های باریک، بدون استفاده از وسایل کنترل چشم از قبیل پخش کننده های منشوری یا شبکه ای به کار می روند. با این حال، در حالی که مدت زمان قرارگیری در زیر نور لامپ های فلورسنت بدون پوشش برای مثال در راهروهای اتاق استراحت و غیره کم باشد، استفاده از آنها قابل قبول است.




انعکاسات ناخواسته:

برخی از انعکاسات ممکن است در کارایی یا راحتی اشخاص، اختلال ایجاد کنند؛ مثلا انعکاس نور از روی سطوح براقی که روی آنها مطالبی نوشته شده است. معمولاً این امر خارج از کنترل طراح روشنایی است؛ زیرا به وضعیت قرارگیری در ناحیه تامین روشنایی نسبت به منبع نوری بستگی دارد. توزیع روشنی سطوح داخلی اصلی: علاوه بر کنترل درخشندگی منابع نوری، روشنی سطوح داخلی اصلی از قبیل دیوارها، سقف ها و غیره از طرق زیر حاصل می شود:

1. درنظرگرفتن ضرایب انعکاسی مناسب برای سطوح .
2. تامین روشنایی مناسب برای سطوح

هدف از اتخاذ این تدابیر، اجتناب از تفاوت های بیش از حد روشنی سطوح وسیع است که در میدان دید قرار دارند. تفاوت های خیلی زیاد در روشنی سطوح همانند و درخشندگی بیش از حد منابع نوری باعث خستگی مفرط چشم ها می شود. از طرفی در صورتی که روشنی، خیلی یکنواخت باشد، تاثیر آن ایجاد محیط خسته کننده یا افسرده کننده است.

با اینکه توزیع روشنایی عمومی عامل اصلی است ولی شدت سایه ها نیز در محیط تاثیر می گذارد. شدت سایه ها به وسیله نوع توزیع نور تعیین می شود. مثلاًنوردهی با زاویه بسته باعث ایجاد سایه هایی با شدت زیاد می شود؛ در حالیکه لامپ های فلورسنت سایه هایی ملایم ایجاد می کنند.
سایه های با شدت زیاد، معمولاً مناسب نیستند؛ به جز مواردی که هدف، ایجاد جلوه های ویژه باشد.

انتخاب مستقیم روشنایی:


سیستم های روشنایی باید به گونه ای انتخاب شوند که توزیع روشنی مورد نیاز را ایجاد کنند. این بدین معنی است که در مورد آویز یا چراغ هایی که روی سطوح نصب می شوند، در دفاتر کار و اماکن، حداقل 30 درصد نور منتشره باید به طرف بدن باشد. در این صورت می توان از کافی بودن روشنی سقف اطمینان حاصل کرد.

روشنایی غیرمستقیم:

نحوه عمل این نوع روشنایی به صورت توکار است. در این روش همه نورها به طرف سقف هدایت می شود و سایر سطوح در اتاق به وسیله انعکاس متقابل روشن می شود. نتیجه این امر، خسته کننده است؛ زیرا توزیع روشنی بیش از حد یکنواخت است.
همچنین این نوع روشنایی کارایی خوبی ندارد و فقط در موارد خاص باید از آن استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۲۲
shahtoot company



۱) عکسها و تصاویر مورد نظرتان را آماده کنید و به ترتیب علاقه دسته بندی نمایید. برای حاشیه عکسها از جنس و رنگی استفاده نمایید که آنرا کامل کند نه اینکه بر آن غلبه کند. رنگ این حاشیه باید با رنگ دیوار و لوازم منزلتان جور باشد. بهترین راه این است که از چند درجه مختلف یک رنگ واحد -از کم تا متوسط آن- استفاده کنید تا تصاویر در نهایت بیشتر با هم جور شوند.
۲) تمام قابها را با یک رنگ واحد رنگ آمیزی نمایید. وقتی رنگ خشک شد، شیشه آنها را تمیز کرده و عکس را با حاشیه اش داخل آن بگذارید و پشت قاب را محکم کنید.
۳) قبل از نصب تابلوها، کمی تمرین و آزمایش کنید.با توجه به اندازه دیوار مورد نظرتان، ابتدا تمام تابلوها را روی زمین یا یک میز بزرگ کنار هم بچینید و آنقدر آنها را جا به جا کنید تا به یک ترکیب زیبا برسید.
۴) این کار را با منطق و نظم انجام دهید، برای مثال بالای یک تابلو را با لبه پایینی دیگری و قاب کوچکتر را با وسط ضلع دیگری تنظیم کنید و قابهای مدور را برای ایجاد هارمونی و حرکت به کار ببرید.
۵) عکسهای سیاه و سفیدی که در ردیفهای منظم و از سقف تا کف دیوار را پر میکنند، دیوار را به کانون توجه مبدل میکنند. اما اگر میخواهید دیواری را این چنین پر کنید، برای پرهیز از آشفتگی، قابها را یکسان و یک رنگ انتخاب کنید، برای مثال حاشیه سفید در قاب مشکی فلزی بسیار زیبا خواهد شد.
۶) قراردادن چند تصویر در یکی دوتا از قابها، قرار دادن تابلوهای بزرگتر در ردیفهای پایینتر موجب میشود که مجموعه سنگین و رو به سقوط به نظر نیامده و متعادل باشد.
۷) هنگامی که از چیدمان خود بر روی زمین راضی بودید، هر قاب را بر روی کاغذ الگو یا روزنامه باطله کپی کنید و کاغذها را با قطعات کوچک نوار چسب بر روی دیوار بچسبانید تا باز هم از چیدمان خود مطمئن شوید، روی کاغذها نام تابلو را بنویسید و آماده نصب شوید.
۸) با توجه به اندازه و وزن تابلوها، از ابزار مناسب برای نصب آنها استفاده کنید، برای تمیزی هرچه بیشتر میتوانید محل میخ را روی کاغذها مشخص کنید، میخ را بکوبید و بعد کاغذ را بردارید.
۹) حالا تابلوها را نصب کنید و از فضای تازه اتاق خود لذت ببرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۲۵
shahtoot company
يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۲۶ ب.ظ

رنگ زرد در دکوراسیون و طراحی داخلی

رنگ زرد رنگی کاملاً خنثی می باشد که گرمی و شکوه بیشتری نسبت به رنگ سفید دارد. این رنگ دورنمای زیبایی برای مبلمان مشکی و یا تیره رنگ به وجود می آورد و همچنین به رنگ عسلی کفپوش چوبی جلا داده شده جلوه بیشتری می بخشد.

هر گاه شما کمرنگ ترین نوع از یک رنگ را به کار بگیرید به خود این فرصت را می دهید که در محل از مبلمان تجملی و زیبا استفاده نمائید. مثلاً دیواره های به رنگ زرد کره ای زمینه مناسبی برای مبلمان نرم و انحنا دار فراهم می آورد.

برای روشن تر نمودن اتاق و شاداب تر کردن آن، چه راهی بهتر از اینکه آن را به رنگ زرد لیمویی رنگ آمیزی کنیم . در این صورت با ساده نگه داشتن طراحی محل و افزودن رنگ سفید در آن حتی می توانیم آرامش بیشتری در اتاق فراهم کنیم.

اگر شما پنجره ها را با رنگ زرد تزئین کنید می توانید بیانگر حالتی کاملاً خاص باشید مخصوص اگر سقف اتاق بلند باشد و اگر در اتاقی رو به شمال هستید این رنگ در روزهای کم نور کمک شما خواهد آمد. توجه کنید سقف سفید رنگ به اتاق نور بیشتری می دهد و ترکیبی از رنگهای متنوع در محل زیبایی اتاق را تکمیل می نماید.

اگر نمی خواهید دیوار را با رنگ زرد نقاشی کنید ولی به دنبال آن هستید که از محاسن رنگ زرد بهره مند شوید آن را به صورت عناصر هنری در طرح اتاق به کار برید. رنگ زرد رنگ آبی را تا اندازه ای تعدیل می کند.


بیمارستان لاله تهران – استفاده از رنگ سبز در تمام بیمارستان برای آرامش به کار گرفته شده.فضای داخلی بیمارستان که نمایان گر استفاده از رنگ سبز در آن است.

دیوارهای آبی رنگ با رنگهای سفید مرواریدی مزین شده و رنگ سیاه کمرنگ قاب عکس ها و مبلمان یادآور سبک نو فرانسوی است.

عکسها در قابهای طلایی رنگ با زمینه آبی پشت آن روی دیوار جلوه ای خاص به خود گرفته.

قرار دادن بالشتک های زرد بر روی کاناپه آبی و اضافه نمودن قطعه سبز و زرد رنگ در محوطه جلویی تصویری زیبا به وجود می آورد.ضمناً دقت کنید که چگونه دیوارهای بی رنگ به پارچه مبلمان جلوه بیشتری می بخشد.

توجه کنید که چگونه یک طرح ساده که در آن رنگ آبی نقش اصلی را دارد در این اتاق نشیمن به کار گرفته شده است و چگونه طرح هندسی کفپوش سیاه و سفید تضادی زیبا با سایر اجزای این طرح پدید آورده است.

در اتاق خواب آرامش بخش دیوارها و پنجره های عریان نشان دهنده آسمان آبی رنگ و نور طبیعی است.


لزومی ندارد که آشپزخانه همیشه محلی گرم و پر انرژی باشد. در دکوراسیون آشپزخانه رنگ آبی کمرنگ با چوب های به رنگ بلوند روشن محل کاری آرامش بخش پدید می آورد.

قبل از رنگ آمیزی به فکر منظره و دید از یک اتاق به اتاق دیگر باشید. مثلاً در محلی که یک سالن غذاخوری به رنگ آبی روشن مشرف به یک کتابخانه با رنگ سبز روشن است این تغییر رنگ مناسب نگاه شخص را از یک اتاق به اتاق دیگر هدایت می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۲۶
shahtoot company