بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی

پیوندها

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱ ق.ظ

نکات مهم در بازسازی مراکز درمانی

انتخاب نوع متریال در بازسازی ساختمان مراکز درمانی


استفاده از متریالی مانند چوب و شیشه در سالن انتظار کلینیک فضا را زنده، پر انرژی و گرم می کند. زیرا که هرچه رو زیبایی ظاهری دیوارها و درها مانور دهید جلب توجه بیشتری می کند، اما بالعکس هرچه فقط رو به رنگ آمیزی بیاورید، به خصوص رنگ های آبی یا سبز مات و کمرنگ، یا سفید یکنواخت، محیط را کم انرژی و بی حال نشان می دهد.

برخی برای دیوارهای مطب و کلینیک خود از کاغذ دیواری ها و یا پارچه های دیواری مدرن و کلاسیک استفاده کنند که آن هم به نوبه خود زیبایی خاصی به محیط می بخشد.

 

 

نورپردازی صحیح کلینیک


نکته مهم دیگری که اکثر کلینیک ها بنا به دلایل مختلفی به آن اهمیت چندانی نمی دهند، نورپردازی می باشد. در مکانی مانند کلینیک و مطب پزشک، در بخش سالن انتظار باید از نورهای ملایم  استفاده شود تا بیماران از لحاظ روانی آرامش پیدا کنند، رنگ های خیلی روشن و پر نور ذهن را آشفته و درهم می کند یا اگر فرد از قبل مستعد استرس و اضطراب درونی باشد آن را چندین برابر می کند.

اما بالعکس برای اتاق معاینه، که دکتر یا پزشک مربوطه ارتباط مستقیم با مراجعه کننده دارد برای بهتر دیدن وضعیت فرد، باید اتاق از نور و روشنایی کافی برخوردار باشد تا بیماری هایی که از طریق دید بصری تشخیص داده می شوند را بتواند به خصوصی شناسایی کند. برای انجام بازسازی ساختمان مراکز درمانی باید به این مسائل توجه نمود

 

 

کفسازی کلینیک


علاوه بر قسمت های مهم یک مطب مانند دیوارها و نورپردازی و طراحی دکوراسیون داخلی ، که از اهمیت زیادی برخوردارند، کفسازی کلینیک نیز از نکاتی است که اگر به آن اهمیت داده نشود خود به تنهایی می تواند نظم کلی کلینیک را به هم بزند.

برای منتقل کردن حس آرامش به مراجعه کننده کفپوش چوبی یا طرح چوب گزینه بسیار خوبی است، اما استفاده از کاشی هایی با تم تمام سفید یا کاشی هایی با رفلاکس نور بالا بسیار آزار دهنده و زننده می باشد و برای یک کلینیک با جو کلی آرام اصلا مناسب نمی باشد.
بنابراین قبل از بازسازی ساختمان قدیمی هرمکانی، به خصوص مکان هایی که مراجعه کننده های فراوانی در طول روز دارند استفاده از متریالی با رنگ و کیفیت بالا در جذب مشتری تاثیر مثبت و خوبی دارد، زیرا که کلینیک ها به گونه ای هستند که با کوچک ترین کم توجهی به موارد اصلی و اساسی اتاق، می تواند باعث آشفتگی ذهن مراجعه کننده شود.

 

پس برای بازسازی کلینیک یا بازسازی هرمکان دیگری عجله نکنید و تحت نظر یک متخصص حرفه ای در امور دکوراسیون و بازسازی عملیات را آغاز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۱ ، ۱۱:۳۱
shahtoot company
دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲ ق.ظ

بازسازی ساختمان مراکز درمانی

برخی کلینیک های قدیمی که عمر زیادی از ساخت آن ها گذشته است، هم از نظر ظاهر هم ساختار کلی ساختمان دچار معایب و نقص های فراوانی هستند که پزشکان به دلیل مشغله کاری زیاد و ویزیت های بی شمار زمانی برای رسیدگی به مشکلات کلینیک پیدا نمی کنند.

 

این مشکلات هرچند کوچک هم باشند به مرور زمان باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تر و بزرگ تری می شوند و می تواند روی تاسیسات کلی یک ساختمان تاثیر منفی بگذارد، بنابراین برای بازسازی ساختمان باید به نکات هرچند کوچک نیز توجه شود.

برخی از مشکلات این مطب ها و کلینیک ها عبارت اند از: مشکلات لوله کشی، خرابی رادیاتورها و کولرها، نم زدگی و کهنه شدن رنگ های دیوار کلینک که آنجا را محیطی سرد و بی روح می کند که در بازسازی ساختمان مرکز درمانی باید حتما برای رفع آن اقدام کنید.

 

کلینیک های پزشکی و مطب های دندانپزشکی باید به گونه ای باشند که مراجعه کننده حس کند وارد فضای گرم و دلپذیری شده است، زیرا معمولا به طور عادی اکثر نوجوانان و جوانان از محیط هایی مانند مطب ها و کلینیک ها واهمه دارند و رنگ های سرد به کاررفته در آنجا این واهمه و ترس را دو چندان می کند.
برای بازسازی هر مکانی نباید سریع و بدون فکر شروع به انجام عملیات ساخت و ساز و تغییر دکوراسیون  اطراف کنید، در ابتدا باید یک لیستی برای خود تهیه کنید تا بدانید روی چه موضوعی دارید کار می کنید، به چی می خواهید برسید و هزینه مجموع تغییرات چقدر می شود.

 

پس برای شروع باید بعد از مشورت با متخصص در امور بازسازی ساختمان قدیمی و نوسازی، ابتدا نواقص را یادداشت کرده و با توجه به میزان بودجه و هزینه ای که می خواهید برای متریال های مختلف در نظر بگیرید لیستی از ابزارآلات و چیزایی که در طول بازسازی به آن احتیاج پیدا می کنید را یادداشت کنید و بعد از حساب کتاب و تهیه آن ها، اقدام به عملیات بازسازی کلینیک کنید.

در مطلب بعدی برخی از مواردی که در بهبود و گرمی فضای یک کلینیک که شامل دو قسمت مهم سالن انتظار و اتاق معاینه می شود، تاثیر بسزایی دارد را نام برده و به مختصر توضیح خواهیم داد.

 

مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داروخانه نوبنیاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۰۱ ، ۱۱:۱۲
shahtoot company

معمار: شرکت urselmann interior

مکان: دوسلدورف، آلمان

مساحت: 74 مترمربع

سال انجام پروژه: 2022

بازسازی ساختمان دفتر کار اشتراکی با بازیافت مصالح

صنعت ساخت و ساز مسئول 60 درصد از کل زباله ها و ضایعاتی است که تولید می شود و یکی از بزرگترین مصرف کنندگان منابع در بخش های اقتصاد است. تحول ضروری به سمت اقتصاد چرخشی پایدار در بازسازی ساختمان اجتناب ناپذیر است. دکوراسیون داخلی طراحی شده توسط شرکت "اورزلمان" از ضایعات "نقص طراحی" جلوگیری می کند زیرا در طرح های داخلی راه اندازی استارتاپ و فضای کار اشتراکی در دوسلدورف، زباله برابر با مواد اولیه است.

بازسازی

تیم جوان در دفتر خود ثابت می کند که امروزه ساخت و ساز کاملا دَوَرانی امکان پذیر است. کل طراحی دکوراسیون داخلی متشکل از مواد سالمی است که می‌توان آن‌ها را با توجه به نوع آن از بین برد و بنابراین برای همیشه قابل بازیافت است. هدف یک فضای داخلی پایدار بدون به خطر انداختن زیبایی‌شناسی مدرن است. عملکردی اصولی، ترکیبی از طراحی داخلی و استفاده از مواد پایدار.

بازسازی

"در طول بازسازی ساختمان دفترکار ، برچیدن سقف آسیب دیده و یک لایه کف به تنهایی حدود 4 تن زباله در فضایی به وسعت 74 متر مربع ایجاد کرد. این ضایعات تنها به دلیل پایین بودن کیفیت آنها می تواند سوزانده یا دفن شود. «تا کنون، استفاده مجدد از مصالح، در فرآیند طراحی ادغام نشده است»

"اورزلمان" می گوید: «در مرحله طراحی، تمرکز ما بر جلوگیری از ضایعات ساختمانی بود.»

بازسازی

تمام مصالح و محصولات مورد استفاده یا زیست تخریب پذیر (Biosphere) هستند یا قابل بازیافت در چرخه صنعت (Techno sphere) یا محصولات ساختمانی استفاده شده قبلی (Reuse) هستند. اتصالات مبلمان ها به صورت مکانیکی انجام می شود تا از استفاده از چسب جلوگیری شود. به دنبال ایده باز آفرینی شهری، تمام مواد مورد استفاده در یک شناسنامه فنی مصالح لیست شده و برای استفاده در آینده منتشر شد. برخی از محصولات (مانند رادیاتورها، روشنایی) از طریق پلت فرم مصالح ساختمانی " ساخت و ساز دورانی " تهیه شده اند.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

این فضا علاوه بر دفتر، فضای کار اشتراکی و شوروم ، به عنوان یک آزمایشگاهی از تجربه نیز قابل تأمل است اورزلمان می گوید: "توسعه و بازسازی ساختمان دفتر خودمان به ما آزادی آزمایش مواد جدید را داد. این شامل فرآیند یادگیری نحوه رفتار مواد مختلف در طول زمان می شود، این تعامل همچنین برای من به عنوان یک نجار آموزش دیده بسیار هیجان انگیز بود."

بازسازی

در پایان سال 2020، تیم طراحان و صنعتگران شروع به تجدید نظر در فرآیندهای برنامه ریزی و ساخت خود کردند. هدف، گام به گام، گذار کامل به اقتصاد چرخشی است. با توجه به اصل "مواد اولیه ماده اولیه باقی می ماند"، تمام مواد مورد استفاده باید بتوانند به طور دائم در یکی از دو چرخه گردش کنند. در ابتدای فرآیند طراحی، تمام سازه‌ها باید از قبل به‌گونه‌ای طراحی شوند که دَوَرانی و قابل تجزیه و همچنین قابل جمع‌آوری و جداسازی بر حسب نوع باشند تا بتوان در پایان چرخه عمر، چرخه‌سازی مجدد را امکان‌پذیر کرد.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

 بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۱ ، ۰۹:۰۸
shahtoot company
دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۲:۲۸ ب.ظ

بازسازی ساختمان یک فروشگاه قدیمی به یک خانه

اعطای فرصت های جدید به فضاهای متروک با استفاده از بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی

پروژه ای که به بررسی آن می پردازیم مربوط به بازسازی ساختمان فروشگاه قدیمی متروک در مادرید و تبدیل آن به یک آپارتمان زیبا می باشد. این خانه رنگارنگ در 55 متر مربع، آنچه را که برای زندگی شهری معاصر ضروری است فراهم کرده است. فضای مستطیلی که فروشگاه قبلی را تشکیل داده بود، توسط یک "L" از کابینت ها و آشپزخانه در آغوش گرفته شده است، به گونه ای که به فضا این آزادی را میدهد که تا جایی که ممکن است نور طبیعی دریافت کند. یک پارتیشن متحرک با نوارهای طلایی، آن نور را هدایت می کند و بر اساس نیاز کاربران حریم خصوصی قابل انعطافی را تشکیل میدهد.

بازسازی

بازسازی

جامعه با سرعت سرسام آوری در حال تکامل است. عادت‌ها تغییر می‌کنند، شیوه زندگی ما به سمت فرمهای ترکیبی تغییر می‌کند که در آن دیجیتال و آنالوگ در کنار هم وجود دارند و راه‌های جدیدی برای خرید، زندگی، سفر و ... ایجاد می‌کنند. البته شهرها نیز به دنبال این جنبش‌های اجتماعی-اقتصادی در حال تغییر هستند. این پروژه کوچک برای تبدیل یک مغازه قدیمی به یک آپارتمان نتیجه همه اینها است.

بازسازی

پروژه های تغییر کاربری امروزه در مناطق وسیعی از شهرهایی مانند مادرید بسیار رایج است. جایی که قبلاً یک مغازه محلی، یک پارکینگ یا یک کارگاه اثاثه یا لوازم خانگی وجود داشت. امروزه آپارتمان ها سر بر افراشته اند، اکنون خانواده ها متفاوت هستند و همه آنها به خانه ای با 3 یا 4 اتاق خواب، آشپزخانه و باغ نیاز ندارند. همچنین افرادی هستند که تنها زندگی می کنند یا زوج های بدون فرزند و یا افرادی که برای مدتی خاص از یک شهر عبور می کنند. اگر به از بین رفتن بافت تجاری، اقتصادی و اجتماعی که چند دهه پیش محله ها را شکل میداد نگاه کنیم، این روند را می توان از نگاه منفی گرایانه دید. اما اگر فرصت بازیافت، سرمایه‌گذاری‌های جدید و بازسازی ساختمان ها و احیای نواحی تخریب‌شده ناشی از این پروژه‌های تغییر کاربری را ارزش‌گذاری کنیم، میتوان با دیدگاه مثبت به این تغییرات نگاه کرد.

بازسازی

این آپارتمان تنها در 55 متر مربع، آنچه را که برای زندگی شهری معاصر ضروری است گرد هم آورده است. فضای L شکل دکوراسیون منزل به کل فضای جدیدِ ترکیبیِ "نشیمن – غذاخوری - اتاق خواب" این آزادی را میدهد تا از آن حداکثر استفاده را ببرید و نور طبیعی خوبی دریافت کنید. لت های طلاییِ پارتیشن متحرک، نور طبیعی را هدایت می کنند و همچنین طبق نیاز کاربران، با حرکت دادن لت ها میتوان اتاق را حذف کرد یا برعکس حریم خصوصی ایجاد کرد. از سوی دیگر، انبار مغازه ی قدیمی در حال حاضر به عنوان حمام استفاده می شود و در پشت "L" کابینت ها پنهان شده است.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

مصالح مورد استفاده در دکوراسیون منزل ساده و ارزان هستند، متناسب با مقیاس به کارگیری، پر کردن همه چیز با رنگ، بافت متنوع و ظریف، ترکیب مواد در این خانه کوچک را بسیار با اهمیت کرده است. دو مستطیل بزرگ در جلوی کابینت‌های نعنایی رنگ باز شده‌اند که با سنگ مرمر سفید قاب شده و با کاشی‌های سرامیکی مرجانی کاشی‌کاری شده‌اند و عمداً جلوی پنجره‌ها قرار می‌گیرند تا تلالو نور طبیعی روی آنها چشمگیر باشد.

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان خانه ییلاقی انگلیسی

بازسازی

در حمام باریک، از کاشی‌های فیروزه‌ای روشن نیز استفاده می‌شود که نور را منعکس می‌کند تا فضای کوچک موجود را زیباتر کند.

بازسازی

بازسازی

بازسازی

بازسازی

طرحهای طلایی نوارهای جهت دار پارتیشن در جزئیات کابینت ها، چراغ ها و رگه های سنگ مرمر روی زمین تکرار می شود. آپارتمان کوچکی که فضایی متروک را احیا می کند و برای شهرنشینان قرن بیست و یکم طراحی شده است.

بازسازی

بازسازی

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۰۱ ، ۱۴:۲۸
shahtoot company