بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی

پیوندها

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

جدید‌ترین طرح گروه معماری گلن توماس به نام "خانه‌ی شیشه‌ای" در واقع بازسازی ساختمان یک خانه‌ی سه طبقه‌ی سبک ویکتوریایی در منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ولز و متعلق به یک زوج و دو فرزندشان است که به صورت بسیار مدرن توسعه پیدا کرده است.

هرچند که تمایل مشتریان به حفظ هرچه بیشتر عناصر اصلی ساختمان بود، اما خواسته‌ی اصلی آنها نور بود. تحقق این خواسته در یک خانه‌ی بزرگ و نمور عصر ویکتوریایی کار دشواری بود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

پیش از این مطلب نیز بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست را مورد بررسی قرار دادیم.

در این پروژه با همکاری مهندس ساختمان، بسیاری از دیوارهای باربر در فرایند بازسازی منهدم شدند تا در عین ایجاد فضای داخلی طرح باز امکان سرازیر شدن نور طبیعی به هسته‌ی خانه و دکوراسیون منزل را میسر کنند. سقف دارای ارتفاع دوگانه‌ای که اخیرا به خانه اضافه شده بود، برداشته شده و یک شیشه‌ی سقفی طویل 9 متری ساختمانی جای آن قرار گرفت که ساخت آلمان بوده و با جرثقیل در محل قرار داده ‌شد.

دیوارهای بخش پشتی طبقه همکف با دیوارهای تمام قد شیشه‌ای جایگزین شدند. پوسته‌ی جدید و شفاف ساختمان، لذت تماشای آسمان  و خیابان پر درخت مجاور خانه را که از هر نقطه‌ی طبقه‌ی همکف قابل مشاهده است ایجاد می‌کند.

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

در جای جای خانه، درهای بلند کشویی در فضاهای باز قرار گرفته‌اند که به شکلی نامحسوش اتاق‌ها را به فضا‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و محیطی انعطاف پذیر برای ساکنان فراهم کرده‌‌اند.

سقف مسطح جدید بخش پشتی طبقه همکف که روکشی از جنس آلومینیوم آنتراسیت داراست هم نوعی یکپارچگی داخلی بین آشپزخانه‌ی اپن و فضای غذاخوری ایجاد کرده و چهارچوبی برای باغ ساخته است. آشپزخانه‌ی لاک مات خاکستری از جنس چوب اوکالیپتوس دست ساز، پرده‌ی سینمایی کشویی، اتاق بخار شیشه‌ای و فاقد اسکلت و سیستم یکپارچه‌ی صوتی و نوری خانه، محیطی با دکوراسیون داخلی کاملا مدرن و دقیق مهندسی ایجاد می‌کنند؛ فضایی بازسازی شده با طراحی صمیمی و معاصر در دل یک خانه‌ی ویکتوریایی.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان


مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۵:۱۷
shahtoot company
جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۵۸ ب.ظ

طراحی داخلی منزل آپارتمانی

امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از غوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی دکوراسیون داخلیمحلی که در آن زندگی می کنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در کشور ما کمتر توجهی به طراحی داخلی بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مرکز تجاری خلاصه می شود . شاید یکی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نکاتی ساده در مورد طراحی داخلی آپارتمان اشاره میکنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید. 

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت کننده

• فضای ورودی: ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد که در طراحی دکوراسیون داخلی آن کمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا کفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی که اولین فضایی که پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت کرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از کمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده کرد . توجه کنید که ابعاد عرضی کمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یک آینه سر تا پا نیز این فضا را کامل تر می کند. 



• نشیمن و پذیرایی : در دکوراسیون منزل بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری که در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند که فرد را به طرف محلمبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امکان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند. پیش بینی شومینه در فضای نشیمن نحوه چیدمان مبل ها را آسان تر می نماید، در این حالت امکان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومینه فراهم میشود. نحوه قرارگیری مبلمان پذیرایی بهتر است بصورت دوار یا مستطیلی باشد و در صورت قرار دادن یک آباژور در زاویه بین مبلها می توان بر ابهت فضا افزود. دقت کنید آباژور را از نوع بلند پایه انتخاب نمایید .( به جای آباژور می توانید از گیاهان بنجامین استفاده کنید . ) 


دکوراسیون منزل آپارتمانی

 فضای نهار خوری  : نهار خوری معمولا" در کنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، کمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نورپردازی مناسب دارد . دقت کنید که میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده کافی است. 

• اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بکار گرفت . در دکوراسیون اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی که بر روی تخت داز کشیده کاملا" قابل دید است. 

دکوراسیون منزل آپارتمانی

• اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد. 

دکوراسیون اتاق خواب

• اتاق کودک : در دکوراسیون اتاق کودک میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه کودکان استفاده کرد .معمولا" کودکان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق کودک می بایست فضا را به بخشهای کوچکتری تقسیم کرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش کردن اسباب بازی ها و بازی کردن ، میزی که بتوانند بر روی آن نقاشی کنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق کودک میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت کنید که حتما" کف اتاق را با موکت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا کودکان علاقه زیادی به بازی کردن در کف اتاق دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۶ ، ۱۵:۵۸
shahtoot company

    Architects: GASPARBONTA

    Location: Budapest, Hungary

    Architect in Charge: Gaspar Bonta

    Assistant Designer: Orsolya Lőrincz

    Area:    128.0 m2

    Project Year:  2015

    Photographs:  Bálint Jaksa Photography

    Manufacturers: SLV, Teka, Ivanka

3طبقه یک آپارتمان است که در فرایند بازسازی ساختمان از یک ساختار غیر معمول به یک محل زندگی معاصر تبدیل شده است.

یکی از بستگان صاحب خانه تنها چند ثانیه پس از اولین بازدید ما از اینجا اظهار کرد:"فکر نمی‌کنم که از این آپاتمان بتوان یک خانه‌ی درست و درمان بیرون آورد". من موافق نیستم و از آن خوشم آمد. خوشبختانه من با صاحب خانه که یکی از دوستانم است و فردی نو گراست و نیز مانند من از علاقمندان به داینوسورهاست به تفاهم رسیده بودیم. این یکی از پیچیده‌ ترین ساختارهایی بود که من تا کنون دیده بودم و زیر لایه‌های متعددی از تاریخ انسانی و متریال ساختمانی ناخواسته مدفون شده بود. ما باید پاشنه را بالا کشیده و زیبایی را در اینجا کشف کنیم و آن را به یک خانه‌ی زیبا با دکوراسیون منزل امروزی و معاصر تبدیل کنیم.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان سه طبقه مسکونی

تکلیف فضای عمومی و خصوصی در یک ساختمان سه طبقه که تنها یک ورودی داشته باشد به خودی خود مشخص است. طبیعتا طبقه اول به لابی، ورودی، آشپزخانه و پذیرایی اصلی مربوط است. از آنجایی که یکی از جذابیت‌های بزرگ ساختمان، ورودی پشت بام است که در طبقه‌ی سوم واقع شده، ما باید آن را به منطقه‌ی عمومی متصل می‌کردیم و در عین حال یک بخش زیبا، آرام و دنج، یک اتاق خواب با تراس و دستشویی در طبقه دوم هم می‌ساختیم. بنابر این دست به کار شده و یک پذیرایی دنج زیر ساختار زیبای پشت بام ایجاد کردیم که دو راه پله داشت. با این کار ما به خوبی میان تمامی نقاط یک ارتباط راحت ایجاد کردیم.

بازسازی ساختمان

انتخاب مصالح مورد نیاز در بازسازی ساختمان کار بسیار ساده‌ای بود، زیرا سطوح از چوب و آجر بودند. انتخاب واضح، اضافه کردن بتن و آهن به این ترکیب بود تا با ایجاد تضاد در محیط و فضای دکوراسیون داخلی ، جزئیات هر سطح خود را نمایان کند. نکته‌ی جالب، هماهنگی وسایل شخصی صاحب خانه با محیط و نشستن آنها در فضای دکوراسیون منزل بود. به نظر من یک چنین پروژه‌ای باید چنین پایانی هم داشته باشد- هر چیز در جای صحیح خود.

ما در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی از مقدار زیادی چوب بازیافتی برای مبلمان، پله‌ها و پوشش دیوار استفاده کردیم. این مواد ابتدا در بخش‌های ساختاری یک ساختمان قدیمی استفاده شده بودند. ما این ایده را داشتیم که مصالح قدیمی را می‌توان مجددا استفاده کرد و این امر وقتی جالب‌ تر می‌شود که از این مصالح در نزدیکی بخش‌های چوبی این خانه‌ی جدید استفاده شود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۶ ، ۰۷:۱۸
shahtoot company